Pegangi kata-kata ini....

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar RASULULLAH SAW telah bersabda; Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham. Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.

Untuk tempahan jongkong emas, rantai emas, dinar dan perak Public Gold sila hubungi saya dengan cara..

Telefon: 013-9228908
Email: Jualemas525@gmail.com

Saya sedia membantu anda.

Tahun 2012 Emas RM 200 Per Gram ?


TRIBUNMANADO.CO.ID, MANADO- Emas  pada awal Januari 2012 harganya dijangka naik menjadi RM 200 per gram. Harga tersebut sudah dimasukkan  ke dalam kontrak akan datang yang mana akan diperdagangkan.

"Bulan Disember 2011, harga emas  akan menjadi RM 180 per gramnya," kata Support Sinarmas Future Jakarta-Manado, Donald Tompodung, pada Tribun Manado semasa ditemui di biliknya, Rabu (12/10).
Pada masa yang sama, Penganalisis Pasaran Modal Manado, Daniel Kurniadi G, mengatakan dalam enam atau 12 bulan ke depan, harga emas akan terus diperdagangkan naik. Namun ia bergantung kepada masalah hutang yang melanda Eropah.

"Untuk level harian, emas sebahagian besar mengikuti pergerakan mata wang. Pada masa ini, emas turun sekitar 1 %, seiring dengan bursa saham dan euro yang tertekan memudahkannya mengoptimis mengenai krisis hutang zon eropah dan menjelang voting di Slovakia untuk meritifikasi penambahan dana bailout," ujar Daniel.

Daniel menambahkan, negara Greece harus mendapatkan bantuan bulan depan untuk menghindari kebangkrapan. Greece dapat membuat sedikit kemajuan dalam memenuhi syarat bailout yang disetujui bulan Mei lalu.

"Jerman sendiri mengatakan, keputusan untuk menyalurkan bantuan masih terbuka. Dan apakah sekarang ini waktu yang tepat untuk membeli emas?. Sebelum kita membeli emas perlu diketahui bahawa kenaikan harga emas yang begitu sangat cepat perlu dilihat secara cermat dan berhati-hati," ucapnya.

Ia menjelaskan harga emas dunia sejak Januari hingga Julai 2011 telah naik sekitar 47 %, bahkan mencapai pada paras tertinggi iaitu sekitar USD 1.900 per troy ons di awal September 2011, dan harga emas saat ini menyentuh level di kisaran USD 1.625- 1.700 per troy onsnya.

"Sebaiknya pelabur menunggu dulu karana meskipun berdasarkan harga dollar Amerika Syarikat turun namun harga emas dalam Ringgit Malaysia cenderung masih stabil. Semakin tinggi nilai tukar dollar AS akan membuatkan harga emas turun," jelas Daniel. (def)

Emas Ibu Duit

POSTED IN
DISCUSSION 0 Comments

Leave a Reply